Методичне об’єднання вчителів початкових класів
КЗ «Красносілківське НВО»
Проблема НВО: Забезпечення формування
особистості учня на основі якісної освіти та розвитку його творчих можливостей,
самовдосконалення.
Формування свідомого громадянина, патріота рідної
землі,
носія народних традицій
У
новому 2016/2017 навчальному році
шкільне методичне об’єднання вчителів початкових класів працюватиме над
методичною темою:
"Розвиток творчих здібностей молодших школярів як один із
засобів формування ключових компетентностей".
Завдання:
1. Спрямувати роботу на забезпечення високого рівня викладання, формування
в учнів практичних знань, умінь і навичок.
2. Удосконалювати форми і методи роботи на уроках, творчо ставитися до
кожного уроку, впроваджуючи в практику досягнення педагогічної науки.
3. Систематично знайомитися та впроваджувати в практику сучасні освітні
технології та інновації.
4. Активізувати
позакласну роботу з навчальних предметів, розвиваючи при цьому творчі здібності
чнів.
5. Проводити
індивідуальну роботу з учнями, які не встигають.
6. Використовуючи
різні засоби, форми і методи навчання, виховувати в учнів любов до рідної мови,
повагу до культури і традицій свого народу.
7. Систематично знайомитись і
впроваджувати в практику сучасні освітні технології та інновації.
8. Поповнити «банк ідей»
педагогічної творчості вчителя.
Члени
методичного об’єднання
№
|
Прізвище вчителя
|
Навчальний заклад
|
Клас
|
Категорія
|
Стаж
|
1
|
Кучуєва
Любов
Олексіївна
|
Красносіл-
ківська ЗШ І-ІІІст |
4
|
І
|
21
|
2
|
Гірняк Олександр Миколайович
|
Родниківська
філія |
3
|
ІІ
|
13
|
3
|
Демченко Наталія Григорівна
|
Голиківська
філія |
4
|
І
|
31
|
4
|
Капкан Валентина Миколаївна
|
Ставидлянська філія
|
1
|
спеці-
аліст |
28
|
5
|
Князєва
Тетяна Євгенівна
|
Родниківська
філія |
2
|
ІІ
|
11
|
6
|
Матвієнко Тетяна Миколаївна
|
Родниківська
філія |
4
|
І
|
22
|
7
|
Міхно
Наталія Юріївна
|
Кримківська ф
ілія |
3
|
спеці-
аліст |
19
|
8
|
Петренко
Інна
Сергіївна
|
Красносілківська ЗШ І-ІІІст
|
3
|
спеці-
аліст |
3
|
9
|
Письменна Наталія Михайлівна
|
Ставидлянська філія
|
3
|
спеці-
аліст |
29
|
10
|
Поліщук
Микола Олександрович
|
Красносілківська ЗШ І-ІІІст
|
2
|
І
|
23
|
11
|
Хлівна
Надія Михайлівна
|
Голиківська
філія |
2
|
І
|
26
|
ЗМІСТ
роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів
на
2016– 2017 н.р.
І
засідання
Вересень
Тема. Особливості організації навчально-виховного
процесу в початкових класах у 2016-2017 навчальному році.
Мета. Вивчити основні нормативні
документи, що регламентують функціонування початкової школи;
- ознайомитися з методичними рекомендаціями щодо викладання
- ознайомитися з методичними рекомендаціями щодо викладання
предметів у початковій школі;
- опрацювати
критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
початкової школи, проаналізувати навчальні програми, підручники, зошити.
Форма роботи: круглий стіл.
№
|
Зміст
роботи
|
Форми і методи роботи
|
Відпові-
дальний |
1.
|
Розгляд та обговорення плану роботи методичного об’єднання вчителів
початкових класів на 2016/2017 навчальний рік.
Організація навчально-виховного процесу в початкових
класах у 2016/2017 навчальному році. (Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 17.08.2016 р. №
1/9-437)
Розвантаження
програм для початкової школи.
Аналіз
ключових змін оновлених програм. Методичні рекомендації до оновлених програм.
Зміни до
орієнтовних вимог до оцінювання
навчальних досягнень учнів. (Додаток
до наказу МОН України від 19.08.2016 р. № 1009)
Інструкція щодо заповнення
класного журналу для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. (від 08.04.2015 р., №412)
|
Обговорення членами МО
|
Голова МО
Кучуєва Л.О.
|
2.
|
Ознайомлення з плануванням
навчально-виховної роботи на новий навчальний рік.
|
Обговорення членами МО
|
Голова МО
Кучуєва Л.О.
|
3.
|
Обговорення та погодження календарного планування
вчителів початкових класів на 2016/2017 навчальний рік.
|
05.09.16
|
Члени МО
|
4.
|
Аналіз навчальних програм,
підручників, зошитів, посібників для початкової школи.
|
Протягом
року
|
Члени МО
|
5.
|
Організація навчально-виховного
процесу в 4 класі.
|
Інформація
|
Кучуєва Л.О.
|
Завдання
членам методичного об´єднання між засіданнями:
1. Опрацювати інструктивно-методичні
листи, програми, підручники, зошити та посібники для початкової школи.
2. Опрацювати зміни до орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень
учнів.
3. Підготовка
учнів 3-4 класів до Всеукраїнського конкурсу ім. П. Яцика
ІІ
засідання
Жовтень
Тема. Організація роботи з
обдарованими учнями.
Мета. Спрямувати зусилля
педагогів, батьків, самих учнів на створення життєтворчого освітнього простору,
що сприятиме розвитку потенційної обдарованості
кожної дитини.
Форма проведення: педагогічний діалог
№
|
Зміст
роботи
|
Форми і методи роботи
|
Відпові-
дальний |
1.
|
Виявлення,
розвиток та підтримка обдарованих дітей як пріоритетне завдання
гуманістичної освіти.
|
виступ
|
Петренко І.С Красносілківська
ЗШ
|
2.
|
Методи
та форми роботи з обдарованими
школярами.
|
Обмін досвідом
|
Члени МО
|
3.
|
Планування роботи з
обдарованими дітьми.
|
Круглий стіл
|
Кучуєва Л.О.
Члени МО
|
4.
|
Метод проектування як розвиток
пізнавальної самостійності і творчого потенціалу молодших школярів.
|
Презентації
|
Гірняк О.М.
Родниківська філія
|
Завдання членам методичного об´єднання між засіданнями:
1. Провести мікродослідження в
класах (тестування) «Обдарована дитина», уточнити списки здібних та обдарованих
учнів.
2.
Скласти
план роботи з обдарованим учнями.
3.
Розробити
рекомендації батькам для підтримки обдарованості своїх дітей.
4.
Проведення
відкритих уроків.
ІІІ
засідання
Січень
2017
Тема:
Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи
удосконалення.
Мета. Стимулювати творчість вчителя, заохочувати до
пошуків нових продуктивних уроків;
-
створювати
умови для обміну ідеями, досвідом, думками;
-
виховувати
інтерес до самовдосконалення.
Форма проведення: творча
лабораторія.
№
з/п
|
Зміст
роботи
|
Форми і методи роботи
|
Відпові-
дальний |
1.
|
Роль інноваційних
технологій у проведенні сучасного
уроку
|
Методичні розробки
|
Члени МО
|
2.
|
Вправи та ігрові завдання для
удосконалення навичок усних та письмових обчислень.
|
Виступ
|
МатвієнкоТ.М.
Родниківська філія
|
3.
|
Шляхи формування мотиваційної пізнавальної діяльності учнів на сучасному уроці.
|
Виступ
|
Міхно Н.Ю.
Кримківська філія
|
4.
|
Створення моделі сучасного
уроку.
|
Модель уроку
|
Члени МО
|
5.
|
Аналіз результатів підсумкових
контрольних робіт
за І семестр 2016 – 2017
навчального року.
|
Повідомлення
|
Завуч
|
6.
|
Огляд новинок
психолого-педагогічної літератури.
|
Методичні перегуки
|
Бібліотекар
|
7.
|
Творча діяльність на уроках
образотворчого мистецтва.
|
Обмін досвідом
|
Члени МО
|
Завдання членам методичного об´єднання:
1. Опрацювати методичну літературу на тему: «Розвиток
художніх умінь молодших школярів на уроках».
2. Провести відкриті уроки.
IІІ засідання
Березень
Тема.
Створення ситуації успіху у молодших школярів.
Мета. Створення організаційно-методичних умов успішної
діяльності вчителя. Виховувати інтерес до самовдосконалення.
Форма проведення: круглий стіл
№
з/п
|
Зміст роботи
|
Форми і методи роботи
|
Відпові-
дальний |
1.
|
Створення ситуації успіху у молодших школярів.
|
Презентація
|
Члени МО
|
2.
|
Застосування творчих завдань
для підвищення пізнавальної активності учнів .
|
Доповідь
|
Хлівна Н.М. Голиківська філія
|
3.
|
Використання інтерактивних
методів навчання та організація ігрової діяльності на уроках .
|
Обмін досвідом
|
Капкан В.М. Ставидлянська філія
Члени МО
|
4.
|
Проблеми, які виникають під час
викладання уроків інформатики у початкових класах та шляхи їх подолання.
|
Виступ
|
Поліщук М.О.
Красносілківська ЗШ
|
5.
|
Мультимедійні технології у
навчально-виховному процесі
|
Обмін досвідом
|
Демченко Н.Г. Голиківська філія
Члени МО
|
6.
|
Інклюзивна освіта : сутність,
поняття, термінологія.
|
Інформація
|
Кучуєва Л.О.
|
Завдання членам
методоб´єднання: Завдання вчителя 1- 4 класів щодо ефективного та
якісного викладання навчальних дисциплін, виконання навчальних планів і
програм, забезпечення високого рівня засвоєння знань учнями основних наук.
ІV засідання
Травень
Тема. Підсумки
роботи методичного об’єднання
вчителів початкових класів за 2016 – 2017 навчальний рік
.
Мета. Обговорити виконання плану роботи
методичного об’єднання
в
поточному навчальному році.
Розвивати комунікабельність. Виховувати інтерес до самовдосконалення.
№
з/п
|
Зміст роботи
|
Форми і методи роботи
|
Відпові-
дальний |
1.
|
Аналіз рівня навчальних
досягнень учнів з основних наук.
|
Звіт
|
Голова МО
|
2.
|
Підсумки проведення ДПА у 4
класах.
|
Інформація
|
Завуч
|
3.
|
Виконання програм з предметів.
|
Інформація
|
Голова МО
Члени МО
|
4.
|
Підсумок участі учнями
початкової школи в інтерактивних конкурсах «Колосок», «Соняшник».
|
Інформація
|
Голова МО
|
5.
|
Підсумок – звіт роботи
шкільного методичного об’єднання
вчителів початкових класів
за 2016 – 2017 навчальний рік.
|
Звіт на ресурсі
|
Члени МО
|
Завдання членам методичного
об´єднання: Продовжити роботу над
темами з самоосвітньої діяльності, підготувати методичні повідомлення для сайту.
Протокол № 1
засідання шкільного предметно – методичного об’єднання вчителів початкових класів
КЗ «Красносілківське НВО»
Красносілківська загальноосвітня школа I – III ступенів
від .10.16
На засіданні були присутні:
Голова методичного об’єднання: Кучуєва Л. О.
Секретар:
Присутні: всі члени МО
Відсутні: -
Порядок денний
1.
Слухали Кучуєву Л.О., яка
представила план роботи предметно – методичного об’єднання МО вчителів початкових класів
на 2016-2017 н.р.
Ухвалили:
Представити план роботи
предметно – методичного об’єднання на 2016 – 2017 н.р.,
для затвердження директором школи.
2.
Слухали Кучуєву Л.О., яка
ознайомила з оновленими документами та змінами до орієнтовних вимог оцінювання
навчальних досягнень учнів на новий
навчальний рік.
Ухвалили:
Інформацію прийняти до відома.
3.
Слухали Кучуєву Л.О., яка
ознайомила з плануванням навчально – виховної роботи на новий навчальний рік.
Ухвалили:
Інформацію прийняти до відома.
4.
Слухали Поліщука М.О., ., які проаналізували навчальні програми, підручники, зошити,
посібники для початкової школи.
Ухвалили:
Досконало оволодіти змістом
оновлених програм та підручників нового покоління.
5.
Слухали Кучуєву Л.О. , яка
проінформувала про організацію навчально – виховного процесу в 4 класі.
Ухвалили:
Інформацію прийняти до відома.
6.
Слухали Кучуєву Л.О. , яка
представила план роботи з обдарованими дітьми.
Ухвалили:
Використовувати системний підхід до роботи зі здібними та обдарованими
учнями.
Голова методоб’єднання
Кучуєва Л.О.
Секретар
Основні напрямки роботи методичного
об’єднання вчителів початкових класів
1. Спрямувати
роботу на забезпечення високого рівня викладання,
формування в учнів практичних знань, умінь
і навичок.
2. Удосконалювати форми і методи
роботи на уроках, творчо ставитися до
кожного уроку, впроваджуючи в практику
досягнення педагогічної науки.
3. Систематично знайомитися та
впроваджувати в практику сучасні
освітні
технології та інновації.
4. Удосконалювати педагогічну
майстерність.
5. Враховувати індивідуальні
здібності та нахили учнів.
6. Використовуючи різні засоби,
форми і методи навчання, виховувати в
учнів любов до рідної мови, повагу
до культури і традицій свого народу.
7. Роботу МО спрямувати на
всебічний розвиток юної особистості,
вдосконалювати методичну культуру кожного педагога, використання його
потенційних творчих можливостей, інноваційної діяльності.
8. Систематично знайомитись і
впроваджувати в практику сучасні освітні
технології та інновації.
9.
Активізувати позакласну роботу з навчальних предметів, розвиваючи
при
цьому творчі здібності учнів.
10.Працювати над розвитком в
учнів самостійного критичного та
креативного мислення, здійснювати
індивідуальний підхід до юної
особистості.
11. Розкривати творчі здібності
учнів початкових класів.
12. Проводити предметні тижні,
олімпіади з математики, рідної мови.
13. Продовжувати роботу над формуванням в учнів
єдиних орфографічних
навичок і вмінь щодо ведення учнівських зошитів.
14. Розвивати читацькі,
мовленнєві уміння і навички, впроваджуючи новітні
сучасні технології.
Тема. Організація роботи з
обдарованими учнями
Мета. Спрямувати зусилля педагогів, батьків, самих учнів на створення
життєтворчого освітнього простору, що сприятиме розвитку потенційної обдарованості
кожної дитини.
Форма проведення: Дискусія «Діалог Сократа»
№
|
План роботи
|
Форми і
методи роботи
|
Відповідальний
|
1.
|
Виявлення, розвиток та підтримка обдарованих
дітей як пріоритетне завдання
гуманістичної освіти.
|
Чарівний кошик
|
Кучуєва Л.О.
Красносілківська ЗШ І-ІІІст.
|
2.
|
Методи та форми
роботи з обдарованими школярами.
|
Термінологічнарозминка
|
Члени МО
|
3.
|
Планування роботи з обдарованими дітьми.
|
Модель
|
Члени МО
|
4.
|
Метод проектування як розвиток пізнавальної самостійності і творчого
потенціалу молодших школярів.
|
Презентації
|
Князева Т.Є.
Родниківська філія
Костенко К.В. Голиківська філія
|
«Діалог Сократа» (за іншими
джерелами - «Бесіда Сократа») допомагає самостійно сформулювати
проблему та запропонувати альтернативні
шляхи їх розв’язання. Цей метод покликаний допомогти сформувати своє ставлення
до важливих педагогічних проблем.
Сократівський метод характеризується
використанням аналогії як способу виявлення протиріч у поглядах на питання, що
розглядається. Для того щоб їх подолати, педагогам необхідно обмінюватися
своїми думками і прагнути долати суперечки, займаючи певні позиції. Для
проведення сократівського діалогу слід визначити спільну проблему -
об’єкт обговорення. Вона може бути сформульована у вигляді запитань такого
типу:
1. За
допомогою прийому «Чарівний кошик»
керівник МО Кучуєва Л.О. розкриває проблему: «Виявлення, розвиток та підтримка обдарованих дітей як пріоритетне
завдання гуманістичної освіти».
2.Термінологічна розминка «Методи та форми
роботи з обдарованими школярами»
3. Вчителі початкових
класів Голиківської філії Костенко К.В.,
Хлівна Н.М. працюють над розробкою рекомендацій для батьків з метою
підтримки обдарованості своїх дітей.
4.Метод проектування як розвиток пізнавальної самостійності і творчого
потенціалу молодших школярів.
Вчитель
Голиківської філії Костенко К.В. про роботу учнів над проектами.
Вчителька
початкових класів Родниківської філії Князева Т.Є. презентує досвід роботи над
учнівськими проектами.
На відкритому
уроці природознавства «Тихий океан» у 4
класі вчителька Кучуєва Л.О. демонструє прийоми роботи з обдарованими учнями.
Завдання членам методичного
об´єднання між засіданнями:
1. Провести мікродослідження в класах (тестування) «Обдарована дитина», уточнити списки
здібних та обдарованих учнів.
2.
Скласти план роботи з обдарованим учнями.
3.
Розробити рекомендації батькам
для підтримки обдарованості своїх дітей.
4.
Проведення відкритих уроків.






Немає коментарів:
Дописати коментар